Aquest dimarts 12 de Març a la tarda es va celebrar a a local del Barri Sant Jaume de Súria un Cafè Digital sobre la digitalització de la facturació, amb l’objectiu d’informar a empreses i comerços del municipi de les novetats legislatives relacionades amb els seus processos de facturació. L'sessió informativa la vam organitzar a través de l'Oficina Acelera Pyme Rural de la Catalunya Central amb col·laboració de l'Ajuntament de Súria.
L’obertura de l’acte ha anat a càrrec d’Alícia Casas, tècnica de promoció econòmica de l’Ajuntament de Súria, qui ha remarcat als assistents l’oportunitat d’aprofitar els serveis de l’oficina en el seu camí cap a la digitalització.
La resta de la sessió ha anat a càrrc de l’assessora tecnològica de l’Oficina Accelera Pime Rural a la Catalunya Central, Esther Boixader, qui ha presentat als empresaris i comerciants els serveis que s'ofereixen des de l’Oficina, i ha fet una pinzellada sobre els ajuts Kit Digital. Tot seguit ha posat sobre la taula la Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, sobre el registre informàtic de les factures, i la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d'empreses, sobre facturació electrònica. En el transcurs de la sessió s’ha explicat els continguts de les noves lleis que regularan els processos de facturació a l’Estat, i ha concretat com afectarà a les empreses i comerços en actiu.
Les properes setmanes, l’Ajuntament de Súria ha posat a la disposició de l’Oficina un espai on atendre les empreses del municipi que estiguin interessades en rebre una sessió d’assessorament tecnològic individual.